Στην Ελλάδα της κρίσης έρχονται να ανθίσουν 13 συν ένα καζίνο



Η λειτουργία των καζίνο ήταν ένα μεγάλο κεφάλαιο στο πολυνομοσχέδιο. Τα νέα δεδομένα που δημιουργούνται ειδικά με το Ελληνικό και την επικείμενη άδεια, αναγκάζει...

την κυβέρνηση να μεταβάλλει τους όρους του παιχνιδιού, ικανοποιώντας κάποια αιτήματα επιχειρηματικών κύκλων και ταυτόχρονα βάζοντας κανόνες ισονομίας στην αγορά.

Πλέον οι άδειες από 10 πάνε στις 13 το καζίνο της Πάρνηθας θα κατέβει στα βόρεια προάστια, ενώ το καζίνο της Θεσσαλονίκης μπορεί να εγκατασταθεί σε απόσταση 15 χλμ. από την πλατεία Αριστοτέλους. Όλα τα υφιστάμενα καζίνο αποκτούν δικαίωμα μετεγκατάστασης, αλλά εντός περιορισμένης γεωγραφικής επικράτειας, π.χ. το καζίνο του Ρίο μπορεί να μετεγκατασταθεί σε άλλο χώρο μόνο εντός του Νόμου Αχαΐας. Οι νέες άδειες θα δοθούν για καζίνο σε Μύκονο, Σαντορίνη και Κρήτη.

Ήδη αμέσως μετά την οριστικοποίηση της ρύθμισης για την άδεια καζίνο στο Ελληνικό εμφανίσθηκαν οι πρώτοι διεκδικητές, στο πλαίσιο του διεθνούς διαγωνισμού που θα προκηρύξει η κυβέρνηση.

Την Αθήνα επισκέφθηκαν εκπρόσωποι μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών καζίνο, όπως η εκτελεστική αντιπρόεδρος της αμερικανικής Caesars Entertainment Corp., Jan Jones Blackhurst, αλλά και ο εκπρόσωπος της Hard Rock International, η οποία συμμετέχει στην κοινοπραξία που κέρδισε τον διαγωνισμό για την πρώτη άδεια καζίνο στην Κύπρο.



Το ελληνικό Δημόσιο θα έχει συμμετοχή στον τζίρο κάθε καζίνο με ποσοστό 20%, αν τα ακαθάριστα έσοδα φτάνουν μέχρι και τα 100 εκατ. ευρώ, ή ποσοστό 15%, αν τα ακαθάριστα έσοδα θα είναι από 101 έως και 200 εκατ. ευρώ, 12%, αν τα ακαθάριστα έσοδα του καζίνο είναι από 201 έως και 500 εκατ. ευρώ, και ποσοστό 8%, αν τα ακαθάριστα έσοδα ξεπερνούν τα 500 εκατ. ευρώ.

Η φορολογία για όλες τις εταιρείες που θα πάρουν νέα άδεια ή θα υπαχθούν στον νέο νόμο συνδέεται άμεσα με το μέγεθος των επενδύσεων που θα πραγματοποιηθούν.

Ενώ καταργείται το εισιτήριο εισόδου στα καζίνο, προβλέπεται η επιβολή ειδικού ετήσιου τέλους που θα φτάνει το 1% στα ακαθάριστα έσοδα των τυχερών παιχνιδιών που διεξάγουν.

Επιπλέον, με το νομοσχέδιο, οι εταιρείες καζίνο εξομοιώνονται σε ό,τι αφορά την επιβολή τελών και δικαιωμάτων υπέρ της τοπικής αυτοδιοίκησης με τα ξενοδοχεία πολυτελείας.

Μεγάλο ενδιαφέρον προκαλεί η διάταξη με την οποία θεσμοθετείται η δυνατότητα χορήγησης πίστωσης από τα καζίνο. Η δυνατότητα αφορά πολύ μεγάλους παίκτες και η πίστωση δεν μπορεί να είναι μικρότερη από 50.000 ευρώ.


Γενικά, τα καζίνο κατατάσσονται σε δύο βασικές κατηγορίες: τα «κλασικού τύπου», όπου οι δραστηριότητες, πέραν του καζίνο, εξαντλούνται συνήθως σε εστιατόρια και καφετέριες, και τα καζίνο «ευρέως φάσματος δραστηριοτήτων», όπου υπάρχει πλήθος υπηρεσιών και παροχών, πέραν των εστιατορίων και των καφετεριών.

Ανάλογα με την κατηγορία, η άδεια ισχύει για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, όπου για κλασικά είναι 10 έως 15 χρόνια και για τα ευρέως φάσματος 20 έως 30 χρόνια. Η ακριβής διάρκεια καθορίζεται στην άδεια και μπορεί να ανανεωθεί μία ή περισσότερες φορές.

Με το πολυνομοσχέδιο καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις διεξαγωγής του πλειοδοτικού διαγωνισμού βάσει του οποίου θα γίνει η επιλογή του κατόχου νέας άδειας καζίνο και ο τρόπος υπαγωγής των υπαρχόντων καζίνο στο νέο καθεστώς.

Κίνητρα ένταξης στο νέο καθεστώς αδειοδότησης επιχειρήσεων καζίνο (ΕΚΑΖ) προβλέπει το πολυνομοσχέδιο. Στόχος της κυβέρνησης, με τις νέες ρυθμίσεις, είναι η μετακίνηση όλων των επιχειρήσεων καζίνο στο νέο καθεστώς. Προς την κατεύθυνση αυτή παρέχει κίνητρα αλλαγής και αντικίνητρα παραμονής.

Ειδικότερα, μετά τις επικρίσεις που υπήρξαν σχετικά με τα κίνητρα που παρείχε το αρχικό σχέδιο νόμου στα μικρά καζίνο, η κυβέρνηση επανήλθε προσφέροντας μεγαλύτερη μείωση συντελεστών φορολογίας. Σύμφωνα με τις νέες διατάξεις, οι επιχειρήσεις που ήδη λειτουργούν και συμφωνήσουν να μεταφερθούν στο νέο αδειοδοτικό καθεστώς θα έχουν συντελεστή φορολόγησης των μεικτών κερδών τους (GGR Tax) μικρότερο κατά τουλάχιστον τρεις ποσοστιαίες μονάδες. Η σχετική διάταξη προβλέπει τη μείωση του συντελεστή GGR Tax κατά τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες, αλλά η επιβολή ειδικού ετήσιου τέλους για την κατοχή άδειας λειτουργίας καζίνο, ίσο με το 1% των ακαθάριστων εσόδων, εξανεμίζει μέρος αυτής της μείωσης.

Το πολυνομοσχέδιο επίσης, σε αντίθεση με το αρχικό σχέδιο της δημόσιας διαβούλευσης, ικανοποιεί άλλο ένα αίτημα της αγοράς. Προβλέπει την εκχώρηση εποχικών αδειών καζίνο, ανταποκρινόμενο έτσι στο αίτημα του καζίνο «Πόρτο Καρράς». Το σχετικό άρθρο ωστόσο προβλέπει ότι, κατά την περίοδο της υποχρεωτικής άδειας των εργαζομένων, θα καταβάλλεται το 70% (ή λιγότερο, εφόσον αυτό συμφωνηθεί) της αμοιβής.

Σε ό,τι αφορά τους συντελεστές φορολόγησης, αυτοί παραμένουν ως είχαν στο αρχικό σχέδιο νόμου που δόθηκε για δημόσια διαβούλευση. Ετσι για όσους έχουν μεικτά κέρδη (GGR) έως 100 εκατ. ευρώ η φορολογία ανέρχεται στο 20%, από 100 έως 200 εκατ. ευρώ η φορολογία μειώνεται στο 15%, από 200 έως 500 εκατ. διαμορφώνεται στο 12% και από 500 εκατ. ευρώ και άνω διαμορφώνεται στο 8%. Στόχος της ρύθμισης είναι να καταστεί πιο ελκυστική η νέα άδεια καζίνο στο Ελληνικό.

Του Θανάση Παπαδή

Δημοσίευση σχολίου

Τα «NEA PIERIAS» δεν φέρουν καμία ευθύνη για το περιεχόμενο των αναρτήσεων που μας στέλνουν οι αναγνώστες. Υπεύθυνος για την κάθε ανάρτηση είναι μόνο το άτομο που φαίνεται ως συγγραφέας του άρθρου.
Το ιστολόγιο «NEA PIERIAS» δεν ευθύνεται σε καμία περίπτωση για την εγκυρότητα και ορθότητα των πληροφοριών, κρίσεων, σχολίων που περιέχονται σε αναρτήσεις και μηνύματα αναγνωστών και οι διαχειριστές-συνεργάτες-αρθογράφοι δεν ευθύνονται για το περιεχόμενο άρθρων των οποίων γίνετε αναδημοσίευση από άλλα sites για τα οποία δεν μπορούμε να ελέγξουμε την ακρίβεια του περιεχόμενό τους καθώς και καμία ευθύνη για μηνύματα που θίγουν πνευματικά δικαιώματα τρίτων ή κατοχυρωμένου υλικού

[blogger][facebook]

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.