Ψητά κολοκυθάκια με λιωμένο σκόρδο και μυρωδικά και η διατροφική τους αξία



Τα κολοκυθάκια είναι κατ’ εξοχήν καλοκαιρινό λαχανικό, και αποτελούν τη βάση για πολλά-πολλάα σπιτικά φαγητά.
Είναι πολύτιμος σύμμαχος της καθημερινής μας διατροφής,καθώς τα φυτοθρεπτικά συστατικά που περιέχουν μπορεί να μην είναι πολλά,αλλά είναι άκρως απαραίτητα για την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού μας,
για αυτό ας
δούμε μια συνταγή που μπορούμε να ετοιμάζουμε κάθε φορά που θέλουμε ένα γευστικό,γρήγορο,ελαφρύ αλλά θρεπτικό πιάτο.
Ψητά κολοκυθάκια με λιωμένο σκόρδο,μυρωδικά και για να εμπλουτίσουμε τη γεύση τους θα το συνοδεύσουμε με ένα γευστικότατο γιαούρτι με δυόσμο.
Θα χρειαστούμε:
Τέσσερα με πέντε κολοκυθάκια μετρίου μεγέθους
Λάδι για να λαδώσουμε τα κολοκυθάκια
Θαλασσινό αλάτι,κατά βούληση
Πιπέρι άσπρο και μαύρο,κατά βούληση
Σκόρδο,λιωμένο,κατά βούληση
Μυρωδικά,ότι μας αρέσει-ξερό δενδρολίβανο, βασιλικό, ρίγανη,θυμάρι,μαϊντανό



Και
Κόβουμε τις άκρες από τα κολοκύθια και μετά τα κόβουμε κατά μήκος.
Αν τα κολοκύθια μας είναι μεγάλου μεγέθους, τα κόβουμε και στη μέση,για να μην είναι πολύ μακριά

Σε ένα μπολ έχουμε βάλει το λάδι μας και βουτάμε ένα-ένα τα κολοκυθάκια μας τα οποία στη συνέχεια τοποθετούμε σε ένα ταψί αναλόγου μεγέθους που έχουμε στρώσει λαδόκολλα.
Αφού τοποθετήσουμε όλα τα κολοκυθάκια μας στο ταψί αλατοπιπερώνουμε και προσθέτουμε το σκόρδο με τα μυρωδικά που προτάσσει η φαντασία μας και οι γευστικές μας επιθυμίες.

Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 230ο C στον αέρα.
Ψήνουμε τα κολοκυθάκια μέχρι να πάρουν το χρυσοκίτρινο καφέ χρώμα μας και να γίνουν τραγανά, για 25 με 30 λεπτά ή ανάλογα με την κουζίνα μας.
Αν δούμε ότι χρειάζονται γύρισμα,τα γυρίζουμε.

Τα σερβίρουμε με ένα υπέροχο άρτυμα γιαουρτιού που ετοιμάζουμε
με γιαούρτι,ψιλοτριμμένο δυόσμο και ελάχιστο μέλι σε αναλογία:
-200 γρ. γιαούρτι
-μιά κουταλιά της σούπας ψιλοτριμμένο δυόσμο
-μισό κουταλάκι του γλυκού μέλι
-ελάχιστο θαλασσινό αλάτι
-πιπέρι κατά βούληση
-μισό κουταλάκι χυμό λεμονιού
-λίγο ψιλοκομμένα φύλλα μαϊντανού


Το πιάτο μας έχει λίγες θερμίδες,
λίγους υδατάνθρακες,
είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες,
σε πρωτεΐνες,
σε κάλιο,
σε ασβέστιο,
σε μαγνήσιο,
σε νάτριο και βέβαια βιταμίνες.
Έχουμε βιταμίνη Α,
βιταμίνη Κ,
φυλλικό οξύ,
βιταμίνη C,
βιταμίνη Β3-νιασίνη και
μικρές ποσότητες βιταμίνης Β6,αλλά δυο σημαντικότατα φυτοθρεπτικά συστατικά,τη λουτεΐνη και τη ζεαξανθίνη
Τα δυό αυτά θρεπτικά συστατικά είναι απαραίτητα για την υγεία των ματιών μας,καθώς μειώνουν και τον κίνδυνο εκφύλισης της ωχράς κηλίδας,

Κείμενο,επιμέλεια:thalia-botanologia.blogspot.com
Ετικέτες ,

Δημοσίευση σχολίου

Τα «NEA PIERIAS» δεν φέρουν καμία ευθύνη για το περιεχόμενο των αναρτήσεων που μας στέλνουν οι αναγνώστες. Υπεύθυνος για την κάθε ανάρτηση είναι μόνο το άτομο που φαίνεται ως συγγραφέας του άρθρου.
Το ιστολόγιο «NEA PIERIAS» δεν ευθύνεται σε καμία περίπτωση για την εγκυρότητα και ορθότητα των πληροφοριών, κρίσεων, σχολίων που περιέχονται σε αναρτήσεις και μηνύματα αναγνωστών και οι διαχειριστές-συνεργάτες-αρθογράφοι δεν ευθύνονται για το περιεχόμενο άρθρων των οποίων γίνετε αναδημοσίευση από άλλα sites για τα οποία δεν μπορούμε να ελέγξουμε την ακρίβεια του περιεχόμενό τους καθώς και καμία ευθύνη για μηνύματα που θίγουν πνευματικά δικαιώματα τρίτων ή κατοχυρωμένου υλικού

[blogger][facebook]

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.